Nacházíte se v: >> Informace - Vlastní zkušenosti

Vlastní zkušenosti se skútrem

Tento skútr vlastním od 9.října 2012, byl koupen s 2 kilometry na tachometru.

Od té doby, co vlastním tento skútr jsem stihnul najet přes 9 000 kilometrů, což je docela slušné na skútr s motorem o objemu 50 cm3.

Teď popíšu jednotlivé prvky skútru:

Palubní deska – najdeme na ní: Ukazatel rychlosti od 0 km/h až po 80km/h.

Počítadlo kilometrů (od metrů až po míru desetitisíců kilometrů)

Digitální hodiny (zobrazují ve formátu hodina : minuty)

Ukazatel paliva (POZOR! který ovšem neukazuje velmi přesně)

Ve tmě je palubní deska podsvícena oranžově, celá palubní deska na mě působí skvělým dojmem, je vzhledově hezká a je z ní cítit takový sportovní nádech.

 Kufr (úložný prostor pod sedačkou) –  má u mě plus, je opravdu veliký a není problém do něj dát helmu (integrální). Vejde se tam i 2 litrová pet láhev. Když jedu na nějaký výlet, vejde se tam toho opravdu hodně, s kufrem jsem spokojený. J

Zadní nosič - Co se nevejde do kufru a potřebuje to odvézt, dá se připevnit na zadní kovový nosič, dle manuálu ho zatížit maximálně 5 kilogramy. Věci je dobré tam upevnit například připevňovacími gumami.

Co se týče jízdních vlastností, tak skútr je velmi stabilní, není sice z nejlehčích padesátek, ale díky tomu je opravdu robustní. Ve městě fakt super manipulace, když není někde místo, dá se to mezi dvě auta (kolmo k nim). Dá se s ním pěkně prokličkovat, když je někde málo místa, pěkně se vejdete.

Velkým pozitivem je také spotřeba tohoto skútru ta se má pohybovat okolo 2 litrů, mně to žere od 1,96l až 2,3l. Záleží, zda jezdíte delší trasy nebo ve městě.

Brzdy, vepředu je kotoučová a vzadu klasická bubnová. Pro maximální brzdný efekt je nutné brzdit oběma brzdami a nejvíce přední. Pokud budete brzdit více a silně zadní, má to tendenci dělat smyk. Přední brzda brzdí dobře, ale neustále mi píská, ale na to už jsem si zvykl, slyšel jsem to i u jiných skútrů.

Výkonově to je padesátka. Nicméně i přesto, po výměně čepu a variátoru, to jezdí slušně i ve dvou a taky dělá své zajetí motoru. Doporučuji určitě výměnu variátoru, protože s tím originálním se to opravdu vleče, ale s novým už to jezdí slušně na padesátku, do města stačí.

Tachometr přeměřuje o cca 5 km/h a pozor také na ukazatel paliva, ručička se drží dlouho u plné nádrže a pak to najednou rychle klesá dolu. Nicméně když je ručička u červeného E (tedy empty – prázdná) stále tam ještě jsou cca 2 litry a s těmi lze ujet skoro 100 kilometrů.

Objem nádrže je udáván jako 6 litrů, nicméně přesně je to cca 5,5 litrů.

Za 27 990 Kč je to ale opravdu pěkný, úsporný skútr a nevím, zda něco za tuto cenu nového se dá sehnat, pokud se budeme zajímat o značku Kymco, někdo si jí spojuje s Čínou, prakticky to je Čína, i když je to Taiwan, ale to už takový rozdíl není, nicméně, pokud si pročtěte hodnocení od lidí, co Kymco mají většina je naprosto spokojená a neřeší neustále poruchovost jako u jiných levných Čín a pokud také vezmeme pro srovnání nějaký levný čínský skútr např. Kingway, už od pohledu z něj kouká strašná umělost a když jsem četl, jak je vše odbité, někde jsou dokonce umělé šroubky, tak toto v Kymco opravdu nečekejte je zpracováno o dost lépe.

To je vše, co bych mohl říct, případné dotazy směrujte do Návštěvní knihy.

příroda
 
Vytvořil Jan Vaněk © 2012